Monday Kick #9
Pred pár rokmi som niekde začul, že počas majstrovstiev sveta v ľadovom hokeji vzrastá v naších končinách počet žiadosti o rozvod. Nikdy som vlastne nepátral či je táto štatistika naozaj pravdivá, no s miernou nadsázkou som si to vysvetľoval nejako takto — vrie to na ľade, vrie to aj doma. Podobné dáta (tentokrát ale určite reálne) hovoria, že domáce násilie na britských ostrovoch prudko vzrastá počas MS vo futbale. Dokonca o neuveriteľných 38 % ak anglický team nehraje svoju najlepšiu hru a prehráva. Teda ak “dostane”, rovnako dostane aj ona.
Práve na tento fakt upozorňujú vizuály, ktoré sú možno trošku brutálne, ale jednoducho takéto témy je potreba otvárať.
Navrhnúť populárne písmo vlastne vôbec nie je zlý obchod. Čím viac sa používa, tým viac inkasujete. V Arrels Foundations sa na to pozreli tak, že ak by značky používali písmo, ktoré vytvorili ľudia v núdzi, príjem z predaja by im mohol reálne pomocť. Tak vznikli Homeless Fonts — digitalizované ručné písma ľudí z ulice.
Všetky písma a dokonca aj s príbehmi ich tvorcov si ich môžete pozrieť ešte stále na webe https://www.homelessfonts.org/.
Každý rok o tomto čase nám Spotify v Year in Review ukazuje, že má o svojich poslucháčoch naozaj zaujímavé dáta. No a okrem toho, že ich dostane každý na konci roka, využíva ich aj v kampaniach, ktoré môžete vidieť v niektorých častiach sveta v takýchto outdoorových formátoch.
Desiatky rokov vraj ľudia bojujú s tým, akým najjednoduchším spôsobom dostať kečup z flaše tak, aby nevytiekol ani príliš rýchlo, ani príliš pomaly. Značka Heinz preto prevrátila logo na čele svojej flaše tak, aby ste presne vedeli, ktorý je ten správny uhol natočenia.
Osobne sa mi páči design, ktorý možno už má čo to za sebou, ale stále vyzerá dobre a dokonca aj funguje. Tak napríklad plagát pre značku pneumatík Pirelli od André Francois je z roku 1961! a vyzerá geniálne.
Máte podobné obľúbené inšpirácie? Napíšte mi na romanbiath@gmail.com. Ďakujem