Monday Kick #135 - Special Guest Jakub Kuvik
Krásny a úspešný začiatok týždňa či už ste na pláži, na horách, vo Varoch alebo idete proti prúdu a nasledujúce riadky budete čítať z kancelárie.
Dnešnú inšpiráciu som pre vás nepripravil ja, ale kolega zo slovenskej reklamy - Jakub Kuvik, Associate Creative Director MUW Saatchi & Saatchi.
Jakub je autorom krásnej práce zo súťaže YL, ktorá ho posunula do Cannes, ale tiež geniálnych vecí pre značky Telekom či ČSOB na Slovensku.
Ak dnes máte o niečo viac času, pozrite si minimálne spot na SmartHome. To musí byť najlepší slovenský reklamný mockumet, inak to nevidím.
Ďalej už píše Jakub..
Čaro nechceného. Fenomén s obrovským virálnym potenciálom.
Zle zvolená kontextová reklama, chybný timing titulku počas televíznych novín a už to letí na Zomri. A keď sa zväčší mierka a spojí sa znečístená obloha od lesných požiarov v Kanade s reklamou na nové Diablo v New Yorku, tak to obletí celý svet.
Do 24 hodín mal tento tweet 8 miliónov videní a mňa inšpiroval ukázať vám viac zo sveta hier a (chcenej) reklamy. Áno, nerd alert!
Písal sa rok 2001. Síce som GameBoy nikdy nevlastnil, ale aj jeho klon z poľský trhov s 999 hrami som nedokázal pustiť z ruky. Presne tak, ako to ukázalo Nintendo v tejto printovej kampani.
V roku 2002 na konzolový trh vstupoval aj Microsoft s prvým Xboxom. V Británii mu mal pripraviť pôdu na príchod tento, teraz už reklamý evergreen.
V televízii ale reklama nevydržala dlho, keďže ju po 130tich diváckych sťažnostiach, medzi ktorými boli aj tehotné ženy, stiahli z vysielania. Mimochodom, v tom istom roku vyhrala zlato v Cannes a ADCE, či striebro z D&AD.
Herní hrdinovia sú dôležité stavebné kamene každej silnej značky.
Tým, že hráči dostávajú možnosť ich ovládať si k nim vytvárajú vzťah, prežívajú s nimi každý moment, každú smrť a každé víťazstvo.
No a keď sa vo vašom portfóliu nachádza viac takýchto ikonických hrdinov a necháte práve ich vzdať holt hráčom, tak máte vyhraté.
Príchod novej generácie konzol väčšinou sprevádzajú videá s efektnými zostrihmi z hier, plné close-upov produktu či výpis všetkých parametrov.
U Sony ale zvolili inú cestu, a príchod novej, výkonnejšej, PRO verzie PlayStation 4 sa rozhodli odkomunikovať takto.
Téma inklúzie zdravotne postihnutych hráčov bola dlhé roky v hernom biznise tabu. Zmenil to až Microsoft, ktorý so svojim špeciánym herným ovládačom umožnil takýmto deťom robiť to, čo by malo mať možnosť robiť každé dieťa - hrať sa.
Toľko odo mňa, prajem vám pekný týždeň a nezabúdajte sa hrať!
Buďte ten kolega, ktorý inšpiruje ostatných. Stačí ak prepošlete dnešný ranný “kick” inšpirácie do celej kancelárie alebo poradíte kolegom, aby sa stali odberateľmi tohto newslettera.